Text Size

Blog Aquariana 2018

Onze vijfjaarlijkse tentoonstelling vraagt heel wat denkwerk en organisatie.
Het reilen en zeilen, m.a.w. de hele evolutie van het inrichten, opstellen en afbreken in woord en beeld.

Zoektocht

In de zoektocht naar palletten zijn er 2 "doorbraken":

- Anne kan op het werk een aantal palletten regelen (stuk of 50?) --> moet nog bevestigd worden
- Via iemand uit mijn buurtcomité kan ik aan 150 palletten geraken, vanavond mag ik gaan kijken waar ze liggen en spreken we af . Wel zelf halen, maar is op kwatrecht. 8x rijden met remork of zo.

Ik denk dat we de piste van palletten dus aanhouden, en al de rest daar op focussen.

Ik heb gisteren in de club nog even de stellingen bekeken, deze zijn 90cm breed, dus grote impact op plan. Indien niet nodig zou ik ze niet gebruiken.

mvg

Jan

CRISISMOMENT!

Allen

We hebben een eerste "crisismoment" te pakken. Ondanks eerdere afspraken met de brouwerij blijkt dat we NIET kunnen beschikken over de 1700 bierbakken die we voor ogen hadden om alles op te stapelen. Het spreekt voor zich dat dit een lelijke streep is door onze rekening. Nogmaals dank aan Marguerite en Johan voor hun inspanningen om de brouwerij alsnog te overhalen, maar blijkbaar hebben zij niet zo veel bakken op overschot.

Nu is het even aan de ganse groep om creatief na te denken.

In eerste instantie zou een andere leverancier van bakken te meeste logische oplossing zijn (andere brouwerij, coca cola, .. ?)
in Buggenhout stapelen ze alles op groentenbakken, dus misschien ook een mogelijkheid?
We hebben in de club nog steeds onze zware stellingen staan. In dat geval moeten we echter wel de plannen aanpassen.
Andere mogelijkheden?

Gooi jullie voorstellen direct in de groep, wacht er niet mee tot de vergadering van aanstaande dinsdag!

Klusdag 17 maart 2018

De maandelijkse klusdag stond deze keer in het teken van Aquariana: bakken uit het magazijn, halen, vullen met water,...

Enkele lekten, dus die moeten nog hersteld worden.

DSC 0027

 

Het vullen duurt een hele tijd:

DSC 0028

Aquariana-vergadering dinsdag 20 februari 2018

Daar zijn we weer: onze maandelijkse vergadering voor het plannen en de taakverdeling.

 

In het team dat instaat voor de opstelling werden vooral afspraken gemaakt, lijstjes opgesteld van essentiële dingen die niet mogen vergeten worden en taken verdeeld.

Zaterdag 3 maart wordt gestart met het uittesten van de bakken die we in voorraad hebben en met de inventarisatie van het elektro-materiaal (pompen, verlengkabels, ...)

Er stellen zich nog wat praktische vragen: 

  • wat zijn de afmetingen van de bakken waar de aquariums op zullen staan?
  • er is een reptielenbeurs is Gentbrugge de week voordien. Zouden die ook niet bij ons kunnen tentoonstellen?
  • het afhalen van de platen voor de afwerking: dit blijkt op een ton of drie te komen! Spierkracht nodig!!! Wie kan zich vrijmaken overdag?
  • die platen moeten ook nog verzaagd worden. 

Veel werk aan de winkel dus!

In het team catering waren heel wat afwezigen wegens ziekte.
De aanwezigen hebben massa's ideetjes uitgewisseld rond de openingsreceptie. het zal ons niet ontbreken aan hapjes.

Het probleempje "vind een diepvries voor de ijsjes tijdens de tentoonstelling" werd ondertussen ook opgelost. We kunnen er 1-tje lenen van Chris & Chantal. Waarvoor dank!

Food tijdens de tentoonnstelling zelf: ons aller Frieda zal dagelijks voor soep zorgen. Broodjes verzorgen we ook wel. Taart voor bij de koffie wordt nog geregeld. We zoeken nog vrijwilligers die er bakken (of sponsoren!)

De rest van de food wordt besproken eens de zieken gerecupereerd zijn. Hopelijk iedereen present op 20 maart. Want dan begint de eindspurt.

Proefopstelling

Vorige week zaterdag - op de "klusdag" - werd een proefstelling opgsteld.

Wie aanwezig was zondag heeft het al gezien.

DSC 0003

Er wordt aan gewerkt: de afwerking is nog niet perfect. Maar het gaat de goeie richting uit!

Vergadering van 16 januari

Het gaat goed vooruit: we hebben vier "hoofdsponsors" kunnen ronselen. Dit wil zeggen dat we de affiches en de postkaarten kunnen afwerken. Dat werd hoog tijd. Het verdelen ervan kost immers ook nog wat energie!

Daarnaast hebben we al redelijk wat "kleintjes" binnen. Als ieder lid nu eens één publiciteit kon aanbrengen...

De aanwezigen werden in groepen verdeeld. Zo kan iedereen naargelang zijn of haar "specialiteit" ideeën aanbrengen en kennis overdragen waar nodig.

De groepen zijn:

  • inrichting en logistiek
  • sponsoring
  • promotie
  • catering

We vergeten de innerlijke mens niet: eten en drinken zal er zeker zijn.

Nu nog het aantal bakken wat de hoogte in krijgen!

Nog meer ideeën...

En de studie gaat verder....

web DSC 0004

Kick-off Aquariana 2018

Het is al een tijdje zo ver: de locatie is eindelijk gevonden!

Eens de belsissing was gevallen, zijn we met een hele bende eens gaan kijken. Er zijn immers nogal wat praktische vragen die bij zo'n organisatie horen.

web DSC 0014

web DSC 0013

 Nu vergt ons nog de studie van de afmetingen: hoe gaan we dat inrichten?

 Web DSC 0001

Sommige ontwerpers moesten al eens een tweede poging wagen: je moet immers rekening houden met bestaande deuren :)

Wordt vervolgd!

Aanmelden